„Muzykowanie” to forma edukacji muzycznej przez zabawę.Dzieci poznają instrumenty (bębenki, tamburyna, marakasy, kastaniety, trójkąty, pudełka akustyczne, klawesy, dzwonki i i inne perkusjonalia)grając na nich na każdych zajęciach, nie tylko uczą się grać, poznają również różnicę w ich brzmieniu i sposobie grania.
„Muzykowanie” to nie tylko gra na instrumentach, to przede wszystkim śpiew. Dzieci wspólnie lub pojedynczo śpiewają piosenki do akompaniamentu keyboardu, akordeonu i gitary.Uczą się nowych piosenek śpiewając często do profesjonalnego mikrofonu słysząc się na profesjonalnym nagłośnieniu.
„Muzykowanie” to poznawanie wielu instrumentów niedostępnych na zwykłych lekcjach rytmiki. Przedszkolaki nie tylko mogą zobaczyć i dotknąć instrumenty. Mogą spróbować na nich zagrać. Zbiór instrumentów które dostępne są na zajęciach to:
„Muzykowanie” to przede wszystkim mnóstwo świetnych zabaw ruchowo muzycznych. W myśl zasady „nauka poprzez zabawę” dodam -muzyczną.
Zajęcia z „muzykowania” rozwijają dzieci pod kątem muzycznym,ale i nie tylko.Poprzez zabawę i ćwiczenia rytmiczne zwiększają poczucie rytmu, uczą współpracy w grupi. Dzieci ćwiczą pamięć ucząc się wystukiwania rytmów i nowych piosenek.Częsty kontakt z mikrofonem sprawia, że dzieci stają się śmielsze. Wspólna gra na instrumentach z jednoczesnym śpiewaniem piosenek zdecydowanie polepsza podzielność uwagi.